Σύνδεση

Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου

ΑΘΗΝΑ
 2016
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Συμβουλές κατά την Κύηση.......

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Συμβουλές κατά την Κύηση.......

Δημοσίευση από Admin Την / Το Σαβ Μαϊος 22, 2010 12:03 pm

Μόλις μάθατε ότι περιμένετε παιδί;
Ας γεμίσετε κι οι δυο χαρά, ενθουσιασμό, ευγνωμοσύνη, υπερηφάνεια! Είναι μεγάλη η τιμή που σας γίνεται να φέρετε στον κόσμο μια νέα ζωή!

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΥΗΣΗ

Α) ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ – ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΘΟΥΣ


1) ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΜΠΑΝΙΟ ΣΕ ΟΡΘΙΑ ΘΕΣΗ ( όχι ακουμπώντας κάτω στην μπανιέρα και παίρνοντας προφυλάξεις για να μην γλιστρήσετε. Να τρίβετε με ένα γάντι ελαφρά και με κυκλικές κινήσεις όλο το σώμα σας. Μετά το σκούπισμα βάζετε βαζελίνη ή άλλη lotion – κρέμα στην κοιλιά, γλουτούς, γάμπες και στήθος.
2) ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΑΣΤΟΥ Το στήθος και οι θηλές καθημερινά θα πρέπει να σαπουνίζονται με γλυκερινούχο σαπούνι και να ξεβγάζονται καλά. Αν οι θηλές βγάζουν υγρό (πύαρ) τοποθετείστε μια γαζούλα καθαρή ή ειδικά επιθέματα για να μην λερώσετε. Καθαρίζετε όσο πιο συχνά μπορείτε το στήθος σας από το πύαρ, γιατί δημιουργεί κρούστες όταν ξεραθεί, με αποτέλεσμα να φράσουν οι πόροι της θηλής. Καλό θα είναι από τον 7ο μήνα της εγκυμοσύνης η μέλλουσα μαμά να αρχίσει το μασάζ του στήθους πριν το μπάνιο για 2-3 λεπτά: α) αλείψτε τις παλάμες σας με βαζελίνη ή την lotion – κρέμα β) πιάστε το στήθος σας με τα δυο σας χέρια. Οι δύο αντίχειρες βρίσκονται στην επάνω επιφάνεια του στήθους και τα δάχτυλα στην κάτω επιφάνεια. Με το δείκτη και τον αντίχειρα πιέζεται η θηλή και βγάζει μερικές σταγόνες πύαρ, γ) οι κινήσεις θα πρέπει να κατευθύνονται από την περιφέρεια προς τη θηλή, μια και αυτή είναι η φορά που έχουν οι γαλακτοφόροι πόροι. Το μασάζ βοηθά στο να αποφραχθούν και να διευρυνθούν οι γαλακτοφόροι πόροι του στήθους, να σκληρύνουν οι θηλές, να μην δημιουργηθούν ραγάδες και τέλος το γάλα να ρέει εύκολα κατά την περίοδο της λοχείας. Να φοράτε στηθόδεσμο ανάλογου μεγέθους με το στήθος σας ώστε να μην ξεχειλίζει, να μην πιέζεται, να μην συνθλίβεται και να μην ταλαιπωρείται.
3) ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΚΑΙ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Πρέπει να ξεκουράζεστε το μεσημέρι και να κοιμάστε τουλάχιστον 8 ώρες. Αν πρήζονται τα πόδια να τα βάζετε πάνω σε μαξιλάρι λίγο ψηλότερα αφού έχετε ξαπλώσει. Να μην περπατάτε υπερβολικά και κουράζετε τον οργανισμό σας. Τονίζεται ότι πρέπει πάντα να φοράτε ρούχα ευρύχωρα και άνετα, παπούτσια αναπαυτικά χωρίς τακούνια για καλύτερη ισορροπία και κίνηση. Αποφύγετε κάλτσες με λάστιχο μέχρι το γόνατο και προτιμήστε καλσόν εγκυμοσύνης.

Β) ΔΙΑΤΡΟΦΗ

1) Σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το βάρος σας να μην υπερβεί τα 10-12 κιλά (1,5 κιλό κάθε μήνα περίπου)
2) Ζυγίζεστε συχνά, την ίδια ώρα και στην ίδια ζυγαριά. Έτσι θα ελέγχετε την αύξηση βάρους και έγκαιρα θα πάρετε προληπτικά μέτρα που θα σας βοηθήσουν

ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
* Καταργήστε από το διαιτολόγιο σας τις τροφές που περιέχουν πολλές θερμίδες όπως: λίπη, σάλτσες, τηγανιτά, γλυκά, σοκολάτες, λευκό ψωμί, αναψυκτικά, μπισκότα, πάστες, πίτες και πίτσες.
* Μην τσιμπάτε στα μεσοδιαστήματα των γευμάτων σας.
* Αν αισθάνεστε λιγούρα, φάτε αγγουράκι, μαρούλι, ντομάτα, μήλο, αχλάδι. ΠΡΟΣΟΧΗ: αφού τα έχετε πλύνει και καθαρίσει σχολαστικά!
* Προτιμήστε ένα αυγό βραστό, λίγο άπαχο τυρί, μια φέτα ζαμπόν ή γαλοπούλα.
* Συνηθίζετε να πίνετε άφθονο νερό και γάλα αποβουτυρωμένο που σας δίνει την ίδια ποσότητα ασβεστίου αλλά έχει ελάχιστο λίπος.
* Αποφύγετε σάλτσες, μπαχαρικά, καρυκεύματα, σωταριστά κρεμμύδια, σκόρδα διότι κάνουν τα φαγητά δυσκολοχώνευτα, φέρνουν φούσκωμα, βάρος, καούρα, ρέψιμο, δυσκολία στην αναπνοή και στην κίνηση.
* Πλύνετε τα χέρια σας με άφθονο σαπούνι πολύ καλά πριν ασχοληθείτε με τη μαγειρική.
* Μην αφήνετε τρόφιμα εκτός ψυγείου.
* Μαγειρεύετε πολύ καλά το κρέας και τα ψάρια, σε υψηλή θερμοκρασία για να αποφύγετε λοιμώξεις.
* Πλένετε πολύ καλά τα τρόφιμα, τα λαχανικά, τα φρούτα.
* Στις σαλάτες αντί για μαγιονέζα, ντρέσινγκ, κρέμα γάλακτος χρησιμοποιήστε γιαούρτι, λάδι ή λεμόνι.
* Χρησιμοποιήστε αντικολλητικά σκεύη για λιγότερη ποσότητα λίπους και αφαιρέστε το λίπος από το κρέας πριν το μαγειρέψετε.
* Τρώτε αργά και να μασάτε καλά την τροφή σας.
* Πίνετε νερό αρκετή ώρα πριν το φαγητό. Χορταίνει και αυξάνει το μεταβολισμό.

3) Τρεις εβδομάδες πριν τον τοκετό να περιορίσετε το αλάτι, το οποίο είναι υπεύθυνο για τα οιδήματα και την υψηλή πίεση.
4) Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.
5) Προσπαθήστε να κόψετε το κάπνισμα. Αν όχι να το ελαττώσετε στα 2-3 τσιγάρα την ημέρα.
6) Επιτρέπονται 1-2 καφέδες την ημέρα κατά προτίμηση ελληνικός, γαλλικός ή οποιοσδήποτε ντεκαφεϊνέ.

Γ) ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1) Γενικά τα ταξίδια δεν απαγορεύονται. Εκτός και αν ο γιατρός κρίνει πως πρέπει να αποφεύγονται. Η σειρά προτίμησης είναι: αεροπλάνο, τρένο, πλοίο και ΙΧ αυτοκίνητα. Παρότι τα ταξίδια δεν είναι απαγορευτικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα είναι σκόπιμο να αποφεύγονται τα μεγάλα ταξίδια.
2) Άσκηση
Σε μία φυσιολογική κύηση η άσκηση δεν απαγορεύεται. Βασική προϋπόθεση είναι ποτέ να μην υπερβάλλετε και να μην πιέζετε τον εαυτό σας να συνεχίσει αν αισθάνεστε δυσφορία και κούραση.
Την ώρα που θα ασκείστε θα πρέπει να αναπνέετε κανονικά με το συνηθισμένο φυσιολογικό σας ρυθμό.
Ποτέ μην ασκείστε με γεμάτο στομάχι.
Στη διάρκεια των ασκήσεων μην ξεχνάτε να κρατάτε τη σπονδυλική στήλη σας σε ευθεία γραμμή.
Αποφύγετε ασκήσεις κοιλιακών, αθλήματα σχετικά με την άρση βαρών και τζόκινγκ.
Προτιμήστε το κολύμπι (προσοχή σε καθαρά νερά και θάλασσες) γιόγκα και περπάτημα.
ΠΡΟΣΟΧΗ πριν από κάθε άσκηση θα πρέπει να προηγείται προθέρμανση.

Στάση σώματος
Υιοθετώντας και διατηρώντας μια σωστή στάση μειώνετε τους πόνους της πλάτης και την κούραση.
Όταν κάνετε δουλειές στο σπίτι να μην σκύβετε αλλά να κάθεστε ή να γονατίζετε στο έδαφος όταν θέλετε να πιάσετε κάτι.
Όταν κάθεστε μην ταλαιπωρείτε τη σπονδυλική στήλη γέρνοντας προς τα εμπρός. Προσπαθείτε να φέρετε το κάθισμα σας όσο πιο παράλληλα μπορείτε στην πλάτη του καθίσματος. Μην αφήνετε κενό, ελεύθερο χώρο μεταξύ πλάτης και καθίσματος. Αν υπάρχει κενό χρησιμοποιείτε ένα μαξιλάρι. Μην διπλώνετε τα πόδια και μην τα κρεμάτε.
Όταν στέκεστε όρθια συνηθίζετε να έχετε τα πόδια σας σε ελαφρά διάσταση και όχι το ένα κοντά στο άλλο.
Όταν κοιμάστε σε πλάγια θέση μπορείτε να τοποθετείτε ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα πόδια σας.

3) Σε μία φυσιολογική κύηση έξι εβδομάδες πριν τον τοκετό και έξι εβδομάδες μετά δεν πρέπει να έχετε σεξουαλικές επαφές. ΠΡΟΣΟΧΗ : υπάρχουν περιπτώσεις που η σεξουαλική αποχή στο πρώτο τρίμηνο ή και σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης επιβάλλεται, μιας και οι κίνδυνοι αποβολής είναι πολλοί.
4) Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης εάν χρειασθείτε οδοντίατρο επιτρέπεται να κάνετε οποιαδήποτε επέμβαση κρίνεται σκόπιμη. Εάν δε, ο οδοντίατρος κρίνει απαραίτητη την αντιβίωση μπορείτε να πάρετε αμπικιλλίνη (ampycilline).
5) Φάρμακα και δραστηριότητες που πρέπει να αποφεύγονται. Καλύτερα να αποφεύγετε να παίρνετε φάρμακα όσο είστε έγκυος, εκτός αν ο γιατρός αποφασίσει πως είναι απαραίτητο. Να συμβουλεύεστε το γιατρό, πριν πάρετε οποιοδήποτε φάρμακο με συνταγή ή χωρίς συνταγή και ποτέ μην παραλείπετε να δηλώνετε ότι είστε έγκυος.
Αποφεύγετε να πιάνετε ωμό κρέας, να αγγίζετε τα κατοικίδια ζώα των άλλων, να καθαρίζετε τις ακαθαρσίες της γάτας σας ή του σκύλου σας, να αναπνέετε καυσαέρια και να δουλεύετε στον κήπο με εντομοκτόνα. Περιορίστε την χρήση των σπρέι, κόλλες, πετρέλαιο, ορισμένα υγρά καθαρισμού, τα πτητικά χρώματα, τα βερνίκια και τα διαλυτικά. Η περμανάντ και οι βαφές μαλλιών καλό είναι να αποφεύγονται μέχρι την 17η εβδομάδα κυήσεως (μέχρι να διαμορφωθούν τα κύρια όργανα του μωρού σας).
Αποφεύγετε να έρχεστε σε επαφή με μικρά παιδιά ή με ενήλικες με πυρετό και να εκτίθεστε σε υπερβολικό καπνό τσιγάρων.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΤΡΙΜΗΝΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ

1. Σε οποιαδήποτε ποσότητα αίματος από τον κόλπο.
2. Στην υπερβολική έκκριση κολπικών υγρών.
3. Στον επίμονο και έντονο πόνο στη μέση.
4. Στην αύξηση της αρτηριακής πιέσεως και στον πονοκέφαλο.
5. Στα οιδήματα (πρηξίματα) που δεν υποχωρούν μετά από ξεκούραση και που επεκτείνονται από τα κάτω άκρα προς τα επάνω (πρόσωπο).
6. Στις συσπάσεις μήτρας που εκδηλώνονται με πέτρωμα της κοιλιάς ενώ βρίσκεσθε ξαπλωμένη με τα πόδια λυγισμένα. (πάνω από 3-4 την ημέρα)
7. Όταν δεν αισθάνεστε τα σκιρτήματα του μωρού.

ΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ Ή ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ αποτελούν λόγο σημαντικό να επικοινωνήσετε και να επισκεφθείτε το γιατρό σας.

Πηγή: Ελένη Εξαδακτύλου - Μαία (www.baby.gr)

Admin
Admin
Admin

Άντρας Ηλικία : 44
Τόπος : Αθήνα

http://childdevelopment.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης