Δυσπραξία
Σελίδα 1 από 1
Δυσπραξία
Δυσπραξία
H αναπτυξιακή δυσπραξία αποτελεί αναπηρία ή ανωριμότητα ενός οργανισμού ως προς την κίνηση. Πρόκειται για ανώριμο τρόπο διαχείρισης της πληροφορίας από τον εγκέφαλο, που συνεπάγεται σε κακή μετάδοση των μηνυμάτων προς το σώμα. Η δυσπραξία επηρεάζει τον προγραμματισμό όσων κάνουμε και τον τρόπο με τον οποίο αυτά ολοκληρώνονται. Συνδέεται με προβλήματα στην αντίληψη, τη σκέψη και το λόγο.
Άλλα ονόματα για τη δυσπραξία είναι: αναπτυξιακή διαταραχή συγχρονισμού και κινητικές μαθησιακές δυσκολίες. Στη βιβλιογραφία απαντάται και με τα ονόματα "Ελάχιστη Εγκεφαλική Βλάβη" (Minimal Brain Damage) και το σύνδρομο του Άτσαλου Παιδιού (Clumsy Child Syndrome).
Στατιστικά στοιχεία
Θεωρείται, ότι η δυσπραξία μπορεί να επηρεάζει το 10% του γενικού πληθυσμού, το 2% σε κάθε περίπτωση αρκετά σοβαρά. Τα άρρενα είναι τέσσερις φορές περισσότερο πιθανό να προσβληθούν από ό,τι τα θήλεα. Έχει παρατηρηθεί ότι η δυσπραξία μπορεί να είναι κληρονομική, ώστε να μεταφέρεται από πρόγονο σε απόγονο μέσα σε μία οικογένεια. Στατιστικώς, εμφανίζεται σε ένα παιδί ανά κάθε σχολική τάξη των 30 παιδιών.
Στοιχεία εντοπισμού δυσπραξίας
1. Πιθανά στοιχεία που εντοπίζονται στην ηλικία των 3 ετών
- Εμμένουσες διατροφικές δυσκολίες - δεν ανέχεται το φαγητό - το παιδί επιλέγει πολύ περιορισμένο διατροφολόγιο.
- Δυσκολίες στον ύπνο.
- Κακός συντονισμός στην κινητικότητα (πχ αδυναμία να κάνει πετάλι σε τρίκυκλο ποδήλατο).
- Υπερκινητικότητα (πχ μπορεί να κουνά συνεχώς τα χέρια, ακόμη και όταν κάθεται).
- Ευαισθησία στους ήχους ή/και στο φως.
- Πιθανή καθυστέρηση στην εκπ/ση τουαλέτας (αργεί να αποχωριστεί τις πάνες).
- Αποφυγή κατασκευαστικών παιχνιδιών (lego,ενσφηνώσεις, εργαλεία).
- Αργή γλωσσική ανάπτυξη (δεν είναι κατανοητές και καθαρές οι λέξεις που χρησιμοποιεί το παιδί σε αυτή την ηλικία).
2. Πιθανά στοιχεία που εντοπίζονται στην ηλικία των 3- 5 ετών
- Μεγάλη υπερκινητικότητα (πχ κουνά συνεχώς τα πόδια και τα χέρια ενώ κάθεται, δεν μπορεί να καθήσει για ώρα σε καρέκλα).
- Πολύ ευερέθιστο (φωνή δυνατή και τσιριχτή) και πολύ διαταρακτικό (ξεσπάσματα θυμού).
- Αδέξια κίνηση (συχνά τρακάρει σε αντικείμενα, πέφτει, του πέφτουν από τα χέρια πράγματα κλπ).
- Παραμένουσες δυσκολίες στο να κάνει πετάλι σε ποδήλατο.
- Κακή οπτική οργάνωση (μη αίσθηση του κινδύνου, συχνά άλματα από ακατάλληλα ύψη).
- Εξακολούθηση της αδεξιότητας στο φαγητό (πχ προτιμούν να χρησιμοποιούν τα χέρια στο φαγητό).
- Αποφυγή κατασκευαστικών παιχνιδιών (κύβοι, lego κλπ).
- Φτωχές δραστηριότητες λεπτής κίνησης (παζλ, μολύβι, ψαλίδι).
- Χαμηλό συμβολικό παιχνίδι (πχ ντυσίματος, παιχνιδιού στα σπιτάκια του Νηπίου κλπ).
Η αναγκαιότητα της αντιμετώπισης της δυσπραξίας
Η δυσπραξία δεν είναι μία κατάσταση από την οποία το παιδί απλά ξεφεύγει μεγαλώνοντας. Τα δυσπραξικά παιδιά γίνονται αργότερα δυσπραξικοί ενήλικοι. Η αντιμετώπιση των δυσκολιών μπορεί να γίνει μόνο από τους Ειδικούς, με κύρια Ειδικότητα την Εργοθεραπεία και σε δεύτερο βαθμό τη Λογοθεραπεία και το Ειδικό Παιδαγωγικό Πρόγραμμα.
Πηγή: www.noesi.gr & www.specialeducation.gr
H αναπτυξιακή δυσπραξία αποτελεί αναπηρία ή ανωριμότητα ενός οργανισμού ως προς την κίνηση. Πρόκειται για ανώριμο τρόπο διαχείρισης της πληροφορίας από τον εγκέφαλο, που συνεπάγεται σε κακή μετάδοση των μηνυμάτων προς το σώμα. Η δυσπραξία επηρεάζει τον προγραμματισμό όσων κάνουμε και τον τρόπο με τον οποίο αυτά ολοκληρώνονται. Συνδέεται με προβλήματα στην αντίληψη, τη σκέψη και το λόγο.
Άλλα ονόματα για τη δυσπραξία είναι: αναπτυξιακή διαταραχή συγχρονισμού και κινητικές μαθησιακές δυσκολίες. Στη βιβλιογραφία απαντάται και με τα ονόματα "Ελάχιστη Εγκεφαλική Βλάβη" (Minimal Brain Damage) και το σύνδρομο του Άτσαλου Παιδιού (Clumsy Child Syndrome).
Στατιστικά στοιχεία
Θεωρείται, ότι η δυσπραξία μπορεί να επηρεάζει το 10% του γενικού πληθυσμού, το 2% σε κάθε περίπτωση αρκετά σοβαρά. Τα άρρενα είναι τέσσερις φορές περισσότερο πιθανό να προσβληθούν από ό,τι τα θήλεα. Έχει παρατηρηθεί ότι η δυσπραξία μπορεί να είναι κληρονομική, ώστε να μεταφέρεται από πρόγονο σε απόγονο μέσα σε μία οικογένεια. Στατιστικώς, εμφανίζεται σε ένα παιδί ανά κάθε σχολική τάξη των 30 παιδιών.
Στοιχεία εντοπισμού δυσπραξίας
1. Πιθανά στοιχεία που εντοπίζονται στην ηλικία των 3 ετών
- Εμμένουσες διατροφικές δυσκολίες - δεν ανέχεται το φαγητό - το παιδί επιλέγει πολύ περιορισμένο διατροφολόγιο.
- Δυσκολίες στον ύπνο.
- Κακός συντονισμός στην κινητικότητα (πχ αδυναμία να κάνει πετάλι σε τρίκυκλο ποδήλατο).
- Υπερκινητικότητα (πχ μπορεί να κουνά συνεχώς τα χέρια, ακόμη και όταν κάθεται).
- Ευαισθησία στους ήχους ή/και στο φως.
- Πιθανή καθυστέρηση στην εκπ/ση τουαλέτας (αργεί να αποχωριστεί τις πάνες).
- Αποφυγή κατασκευαστικών παιχνιδιών (lego,ενσφηνώσεις, εργαλεία).
- Αργή γλωσσική ανάπτυξη (δεν είναι κατανοητές και καθαρές οι λέξεις που χρησιμοποιεί το παιδί σε αυτή την ηλικία).
2. Πιθανά στοιχεία που εντοπίζονται στην ηλικία των 3- 5 ετών
- Μεγάλη υπερκινητικότητα (πχ κουνά συνεχώς τα πόδια και τα χέρια ενώ κάθεται, δεν μπορεί να καθήσει για ώρα σε καρέκλα).
- Πολύ ευερέθιστο (φωνή δυνατή και τσιριχτή) και πολύ διαταρακτικό (ξεσπάσματα θυμού).
- Αδέξια κίνηση (συχνά τρακάρει σε αντικείμενα, πέφτει, του πέφτουν από τα χέρια πράγματα κλπ).
- Παραμένουσες δυσκολίες στο να κάνει πετάλι σε ποδήλατο.
- Κακή οπτική οργάνωση (μη αίσθηση του κινδύνου, συχνά άλματα από ακατάλληλα ύψη).
- Εξακολούθηση της αδεξιότητας στο φαγητό (πχ προτιμούν να χρησιμοποιούν τα χέρια στο φαγητό).
- Αποφυγή κατασκευαστικών παιχνιδιών (κύβοι, lego κλπ).
- Φτωχές δραστηριότητες λεπτής κίνησης (παζλ, μολύβι, ψαλίδι).
- Χαμηλό συμβολικό παιχνίδι (πχ ντυσίματος, παιχνιδιού στα σπιτάκια του Νηπίου κλπ).
Η αναγκαιότητα της αντιμετώπισης της δυσπραξίας
Η δυσπραξία δεν είναι μία κατάσταση από την οποία το παιδί απλά ξεφεύγει μεγαλώνοντας. Τα δυσπραξικά παιδιά γίνονται αργότερα δυσπραξικοί ενήλικοι. Η αντιμετώπιση των δυσκολιών μπορεί να γίνει μόνο από τους Ειδικούς, με κύρια Ειδικότητα την Εργοθεραπεία και σε δεύτερο βαθμό τη Λογοθεραπεία και το Ειδικό Παιδαγωγικό Πρόγραμμα.
Πηγή: www.noesi.gr & www.specialeducation.gr
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Σαβ Αυγ 06, 2016 8:40 pm από Admin
» How to Handle an Autism Tantrum (Video - English)
Σαβ Αυγ 06, 2016 8:38 pm από Admin
» Σύνδρομο Down (Βίντεο)
Σαβ Αυγ 06, 2016 8:35 pm από Admin
» Τι είναι η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (Βίντεο)
Σαβ Αυγ 06, 2016 8:31 pm από Admin
» Έχει το παιδί μου ΔΕΠ/Υ? (Βίντεο)
Σαβ Αυγ 06, 2016 8:29 pm από Admin
» Φαρμακευτική αγωγή των παιδιών με ΔΕΠΥ
Σαβ Αυγ 06, 2016 8:28 pm από Admin
» Λεκτική Δυσπραξία
Σαβ Αυγ 06, 2016 8:22 pm από Admin
» Εξελικτική Δυσπραξία
Σαβ Αυγ 06, 2016 8:20 pm από Admin
» Βιβλία για το Σύνδρομο Asperger (Αγγλικά & Ελληνικά)
Σαβ Αυγ 06, 2016 7:19 pm από Admin