Σύνδεση

Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου

ΑΘΗΝΑ
Ιανουάριος 2017
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Προφίλ των Αυτιστικών Παιδιών

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Προφίλ των Αυτιστικών Παιδιών

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τρι Μαϊος 25, 2010 2:22 pm

Όταν λέμε Προφίλ, εννοούμε την εικόνα που μας δείχνει ένα αυτιστικό παιδί.

 Είναι απόμακρο ή αγνοεί τι κάνει ο ενήλικας.
 Η σχέση του με τους ανθρώπους είναι διαταραγμένη.
 Εκφράζει αποδοκιμασία σε περίπτωση που επιδιώκεται αλληλεπίδραση.
 Προσκολλάται στους γονείς.
 Κάνει γκριμάτσες.
 Γελάει ή γίνεται σκληρό χωρίς λόγο.
 Έχει επίμονο κοίταγμα.
 Εκφράζει επιθετικότητα προς τον ίδιο τον εαυτό του.
 Επιμένει σε κούνημα μπρος-πίσω, στριφογύρισμα, κούνημα πέρα-δώθε των δακτύλων.
 Προτιμά το περπάτημα στις μύτες των ποδιών.
 Μπορεί να κτυπάει ή να πιπιλάει ένα παιχνίδι.
 Μπορεί να επικεντρώνεται σε κάποιο ασήμαντο τμήμα του παιχνιδιού, να το συναρπάζει η αντανάκλαση του φωτός στο αντικείμενο, να κινεί με επαναληπτικό τρόπο κάποιο τμήμα του παιχνιδιού, να παίζει αποκλειστικά με ένα αντικείμενο.
 Συνεχίζει την ίδια δραστηριότητα όταν ένας ενήλικας προσπαθεί να αλλάξει δραστηριότητες.
 Θυμώνει ή γίνεται δυστυχισμένο όταν μία καθιερωμένη ρουτίνα αλλάξει.
 Αν του επιβληθεί μια αλλαγή, εκδηλώνει απροθυμία για συνεργασία.
 Ενδιαφέρεται περισσότερο να κοιτάζει καθρέπτες ή φώτα παρά τους συνομηλίκους του.
 Κάποιες φορές το βλέμμα του χάνεται στο κενό, αποφεύγει να κοιτάζει τους ανθρώπους στα μάτια, κοιτάζει αντικείμενα από ασυνήθιστες οπτικές γωνίες, κρατά αντικείμενα πολύ κοντά στα μάτια του.
 Αντιδρά στους ήχους με καθυστέρηση.
 Αποσπάται από εξωτερικούς ήχους. Συχνά αγνοεί έναν ήχο τις πρώτες φορές που ακούγεται, μπορεί να εκπλαγεί ή να καλύψει τα αυτιά του σε καθημερινούς (γνώριμους) ήχους.
 Βάζει αντικείμενα στο στόμα του, μυρίζει ή γεύεται μη φαγώσιμα αντικείμενα.
 Μπορεί να αγνοεί ή να αντιδρά έντονα σε ήπιο πόνο.
 Δείχνει υπερβολικά πολύ ή υπερβολικά λίγο φόβο ή νευρικότητα.
 Δεν χρησιμοποιεί λόγο με νόημα. Στη λεκτική του επικοινωνία χρησιμοποιεί ασυναρτησίες, ηχολαλία, αναστροφή αντωνυμιών, ερωτήσεις σε υπέρμετρο βαθμό ή ενασχόληση σε συγκεκριμένα θέματα.
 Βγάζει βρεφικές κραυγές, αλλόκοτους ήχους ή ήχους ζώων. Μπορεί να βγάζει σύνθετους ήχους, οι οποίοι να μοιάζουν με λόγο, ή να κάνει κατ’ επανάληψη περίεργη χρήση κάποιων αναγνωρίσιμων λέξεων ή φράσεων.
 Δείχνει αόριστα, απλώνει το χέρι για να φτάσει αυτό που θέλει χωρίς να δηλώνει τι θέλει. Δεν εκφράζει τις ανάγκες ή τις επιθυμίες του με μη λεκτικό τρόπο. Δεν μπορεί να καταλάβει τη μη λεκτική επικοινωνία των άλλων, δηλ. δείχνει να μην αντιλαμβάνεται τα νοήματα που συνδέονται με τις χειρονομίες ή τις εκφράσεις του προσώπου των άλλων.
 Το παιδί μπορεί να είναι κάπως ανήσυχο ή «τεμπέλικο» και αργοκίνητο κάποιες φορές.
 Μπορεί να έχει απεριόριστη ενέργεια και να μην κοιμάται εύκολα το βράδυ.
 Δεν είναι τόσο έξυπνο όσο ένα φυσιολογικό παιδί της ίδιας ηλικίας.
 Εμφανίζει ικανότητες το ίδιο καθυστερημένες σε όλες τις σφαίρες, π.χ. επικοινωνία, νόηση, γλώσσα, φαντασία, κοινωνικότητα, λόγο κ.λ.π.
 Μπορεί να λειτουργεί περίπου φυσιολογικά ή και καλύτερα από ένα φυσιολογικό παιδί της ίδιας ηλικίας σε μια ή περισσότερες από τις παραπάνω σφαίρες.

Πηγή: Ζώης Σ. Γεώργιος, Δημητρακόπουλος Κ. Σπυρίδων, (2004) Εγχειρίδιο συμβουλευτικής στήριξης γονέων με αυτιστικά παιδιά, Πάτρα

Admin
Admin
Admin

Άντρας Ηλικία : 44
Τόπος : Αθήνα

http://childdevelopment.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης