Σύνδεση

Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου

ΑΘΗΝΑ
 2016
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τετ Μαρ 10, 2010 5:57 pm

Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (ΕΓΔ) - Specific Language Impairment (SLI) είναι μια αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή η οποία δεν οφείλεται σε νευρολογικές, αισθητικό-κινητικές, γνωστικές ή συναισθηματικές /ψυχολογικές βλάβες. Τα παιδιά με ΕΓΔ έχουν ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, το πιο αργό ρυθμό γλωσσικής ανάπτυξης, σε σύγκριση με τα άλλα παιδιά της ίδιας ηλικίας ( π.χ. το παιδί με ΕΓΔ, αποκτά τη πρώτη λέξη, πρώτη φράση καθυστερημένα), ενώ τα άλλα αναπτυξιακά στάδια ( π.χ.ψυχοκινητικά) συνήθως παρουσιάζονται φυσιολογικά.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της ΕΓΔ είναι η καθυστέρηση ή η βλάβη της χρήσης των λειτουργικών μορφημάτων ( π.χ. άρθρα, προθέσεις) και της γραμματικής μορφολογίας ( π.χ. καταλήξεις).
Τα παιδιά χρησιμοποιούν απλές προτάσεις, οι οποίες μπορεί να είναι και συντακτικά λανθασμένες. Έχουν πρόβλημα να χρησιμοποιήσουν σωστά τους ρηματικούς χρόνους, και ερωτηματικές προτάσεις..Αρκετοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα παιδιά με ΕΓΔ έχουν δυσκολίες με τη μορφολογική διάσταση της γλώσσας γιατί αδυνατούν να αντιληφθούν την ιεραρχική δομή της γλώσσας. Άλλοι υποστηρίζουν, ότι τα παιδιά παρουσιάζουν βλάβη στην επεξεργασία σύντομης ή γρήγορα εναλλασσόμενης ακουστικής πληροφορίας/ερεθίσματος, ή και στην απομνημόνευση της χρονικής διάταξης της ακουστικής πληροφορίας /ερεθίσματοςΆλλοι πάλι είναι της γνώμης ότι αυτά τα παιδιά έχουν μειωμένη βραχυπρόθεσμη μνήμη λεκτικών ήχων Για παράδειγμα τα παιδιά με ΕΓΔ έχουν δυσκολία στην επανάληψη μη υπαρκτών λέξεων. Τα παιδιά με ΕΓΔ παρουσιάζουν προβλήματα με τη μορφή,το περιεχόμενο και χρήση της γλώσσας. Ωστόσο, η πιο εμφανής διαταραχή . είναι η διαταραχή στην μορφή της γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τις φωνολογικές δυσκολίες των παιδιών αυτών, παρατηρούμε συνήθως εξελικτικά πρώιμες φωνολογικές διαδικασίες ( πτώση συλλαβών και συμφώνων, στιγμικοποίηση, εμπροσθοποίηση). Επίσης τα παιδιά χρησιμοποιούν απλές μικρές προτάσεις και έχουν μειωμένο MLU ( Mean Length of Utterance) για την ηλικία τους και συγκρινόμενα με άλλα παιδιά της ηλικίας τους. Οσον αφορά το περιεχόμενο τα παιδιά με ΕΓΔ, χρησιμοποιούν λιγότερες ιδέες/έννοιες με το λόγο τους. Έχουν δυσκολία με την εκμάθηση καινούργιων λέξεων, και ο λόγος τους χαρακτηρίζεται από προβλήματα εύρεσης και ανάκλησης ή γνώσης μιας λέξης, αντικαταστάσεις λέξεων, υπεργενικεύσεις λέξεων. Όσον αφορά τη χρήση της γλώσσας, τα παιδιά με ΕΓΔ δίνουν απαντήσεις σε ερωτήσεις οι οποίες είναι συνήθως εκτός θέματος, δημιουργώντας έτσι προβλήματα στη φυσιολογική επικοινωνιακή τους σχέση με τους γύρω του. Σε μερικές περιπτώσεις παρατηρείται επίσης ηχολαλία και παλιλαλία και διστάζουν να παίρνουν πρωτοβουλίες σε μια συνομιλία. Επίσης, έχουν δυσκολίες στη χρήση της επαγωγικής ικανότητας του λόγου, χρησιμοποιώντας ελλιπείς πληροφορίες ( γραμματικές και συντακτικές δομές - πρόσωπα, χρόνος- υποκείμενα πρότασης, χρονικοί τύποι ρήματος), πράγμα το οποίο καθιστά τη κατανόηση του λόγου, δύσκολη από τον ακροατή.

Πηγή: www.focusonchild.gr

Admin
Admin
Admin

Άντρας Ηλικία : 44
Τόπος : Αθήνα

http://childdevelopment.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης