Child Development Forum
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Σύνδεση

Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου

ΑΘΗΝΑ
Μάρτιος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Προσχολική ηλικία - δημοτικό

Πήγαινε κάτω

Προσχολική ηλικία - δημοτικό Empty Προσχολική ηλικία - δημοτικό

Δημοσίευση από Admin Τρι Μάης 25, 2010 2:28 pm

Θα πρέπει να σιγουρευτείτε ότι τα αισθητήρια όργανα λειτουργούν άριστα, μια επίσκεψη στον ωριλά και τον οφθαλμίατρο είναι απαραίτητη. Μας φάνηκε περίεργο μιας και δεν αναφέρεται συχνά στη βιβλιογραφία και το internet, όμως από προσωπική έρευνα σε αρκετές περιπτώσεις τα παιδιά έχουν μια ευαισθησία με μολύνσεις αυτιών - ωτίτιδα.

Διαβάστε τους όσα περισσότερα παραμύθια και ιστορίες, μπορείτε. Όταν ξεκινάτε το διάβασμα ζητάτε τους να πουν αυτά που διαβάσατε την προηγούμενη μέρα, ρωτάτε τους για το τι νομίζουν ότι θα συναντήσουν παρακάτω, πως θα εξελιχθεί η ιστορία. Διαβάστε τους ποίηση και δημιουργείστε δικά σας ποιήματα με ομοιοκαταληξίες. Κάντε το ένα παιχνίδι το οποίο θα επαναλαμβάνετε συχνά.

Χρησιμοποιείστε καθημερινά αντικείμενα. Ρεβίθια, φασόλια, φακές, ρύζι ρίξτε αρκετά σ' ένα τραπέζι και πείτε τους να τα ξεχωρίσουν και να τα βάλουν μέσα σε αντίστοιχα χρωματιστά δοχεία. Χαράξτε ένα σχήμα σε χαρτόνι και ζητείστε τους να βάλουν σε σειρά επάνω στις γραμμές φασόλια, φακές, ρύζι. Δώστε τους ένα ψαλίδι και ζητήστε τους να κόψουν το σχήμα να το χρωματίσουν και να το κολλήσουν στο δωμάτιό τους. Κάντε το συχνά, κάντε το με γέλιο.

Ένα ακόμη χρήσιμο παιχνίδι είναι το domino συσχετίζει τα σύμβολα με την αριθμητική τους αξία, την ακολουθία, την τάξη κλπ. Να παίζετε συχνά.

Παίξτε μαζί τους προφορικά παιχνίδια λέξεων, ζητείστε τους να μετρήσουν τα γράμματα από τις λέξεις που προφέρετε, να σας πουν το τρίτο, το πέμπτο... κλπ γράμμα της λέξης, ρωτείστε τους τι θ' αλλάξει σε μια λέξη αν την κάνετε στον πληθυντικό... θυμηθείτε ότι παίζεται παιχνίδι, πρέπει να είναι σύντομο κι ευχάριστο ώστε να το αναζητούν.

Παίξτε σκάκι, μάθετέ τους τους τις κινήσεις. Θα πρέπει να επαναλαμβάνετε ξανά και ξανά τις κινήσεις που κάνουν τα πιόνια ώστε να τις μάθουν καλά. Ρωτάτε τους αν τις θυμούνται, ζητείστε τους να σας διορθώνουν όταν κάνετε εσείς λάθη. Κάντε το με γέλιο!

Μπάλα, μπάσκετ, βόλεϊ, ρακέτες κλπ η ώρα του μπαμπά. Κάντε το όσο πιο συχνά μπορείτε με υπομονή. Τους βοηθάτε να συντονίσουν την "σκέψη" με την κίνηση. Επιδιώξτε συγκεκριμένες κινήσεις-αντιδράσεις, επαναλάβετε ξανά και ξανά μέχρι που να καταλάβετε ότι έχει ενεργοποιηθεί ο "αυτόματος μηχανισμός αντίδρασης" σε σημείο που να πει ότι βαρέθηκε συνέχεια το ίδιο.

Καράτε, judo κλπ. γράψτε τους σε σχολή (αφού πρώτα κάνετε κάποια σχετική έρευνα για τις σχολές της περιοχής σας) βοηθούν ακόμη περισσότερο στο συντονισμό και τον έλενχο των κινήσεων και των άκρων τους.

Ενθαρρύνετέ τους να συμμετάσχουν στα μαθήματα χορού του σχολείου, αν δεν κάνουν στο σχολείο γράψτε τους σε μια σχολή χορού. Δεν επιδιώκουμε να γίνουν τα παιδιά καρατερίστες ή χορευτές... είναι εργαλεία, χρήσιμα εργαλεία που μπορούν να δώσουν χαρά και έκφραση, μπορούν να εκτονώσουν τη συσσωρευμένη ενέργεια με εποικοδομητικό τρόπο. Αν δείτε ότι ανταποκρίνονται αρνητικά σταματήστε τους αμέσως.

Αν έχετε τη δυνατότητα κι αν είναι κοντά σας, γράψτε τους στο κολυμβητήριο, ένα ακόμη άθλημα που βοηθά να αναπτύξουν το συντονισμό, την αλληλουχία, τη χρονική σειρά και πολλά ακόμη.

Σε κάθε περίπτωση τα περισσότερα αθλήματα έχουν πολλά να δώσουν. Επιλέξτε μαζί με το παιδί αυτό που του αρέσει, ελένξτε αν είναι καλοί σ΄ αυτό και γράψτε τους σε κοντινούς(!!!) συλλόγους. Έχουν πολλά να κερδίσουν. Μη φοβηθείτε να δοκιμάσετε, πρέπει να βρείτε κάτι που τους ενδιαφέρει πολύ και είναι διαθετημένοι να δουλέψουν γι αυτό. Μη τους υπερφορτώνετε όμως το πρόγραμμα.

Θα πρέπει οι προσδοκίες σας για τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις να είναι "προσγειωμένες". Ανάλογα, μπορείτε να τις "απογειώσετε" σιγά-σιγά στους τομείς που βλέπετε το παιδί να αντιδρά -εκ φύσεως- θετικά στο συγκεκριμένο είδος και τρόπο μάθησης. Επιμένετε στην προσπάθεια και επιβραβεύστε την, έστω κι αν το αποτέλεσμα αρκετές φορές δεν είναι ικανοποιητικό.

Μην επαναπαύεστε όμως αποκλειστικά στη προσπάθεια, δεν πρέπει να γίνει αυτοσκοπός. Έστω κι αν δυσκολεύονται, έστω κι αν δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα φως στο τούνελ, ο σκοπός είναι το αποτέλεσμα. Απλά, ευχαριστηθείτε το ταξίδι και μη ξεχνάτε την Ιθάκη.

Η επανάληψη βοηθά πολύ, σε αρκετές περιπτώσεις θα πρέπει να επανέρχεστε, να τσεκάρετε και να υπενθυμίζετε γνώσεις που υποθέτετε ότι κατέχουν. Μη δείχνετε ότι ξαφνιάζεστε όταν δε χρησιμοποιούν κάτι το οποίο θεωρείτε ότι γνώριζαν.

Μεγαλώνοντας τα παιδιά ανακαλύπτουν και προσδιορίζουν το πρόβλημα σε σχέση με το περιβάλλον τους. Ο κυριότερος μηχανισμός που αναπτύσσουν, για να μην μένουν ακάλυπτοι, είναι αυτός της μνημονικής συσχέτισης. "Κόλπα" και συνδυασμοί που δημιουργούν ώστε να καταλήξουν στο ζητούμενο κάθε φορά. Μπορείτε να του πείτε π.χ. ότι το χέρι το οποίο φορά το ρολόι είναι το δεξί.

Αρκετές φορές μπορεί να έρθετε αντιμέτωποι με μια στάση αδιαφορίας. Μένοντας στο ίδιο παράδειγμα, μπορεί να παρατηρήσετε ότι δεν έχει αναπτύξει μια στρατηγική που να τον βοηθά να ξεχωρίζει το δεξί απ' το αριστερό, καταστρώστε μαζί ένα σχέδιο, δημιουργείστε ένα σενάριο που θα τον βοηθήσει (π.χ. το ρολόι), ελένχετε -διακριτικά- αν το εκτελεί.

* * *

Συχνά στα παιδιά αυτά έχει καταρρακωθεί η αυτοεκτίμησή τους, γι αυτό βρείτε τι τους αρέσει να κάνουν, αλλά να είναι καλοί σ' αυτό! π.χ. ποδήλατο, ζωγραφική, Η/Υ, θέατρο, μουσική, κάθε είδους άθληση,... σε οτιδήποτε βλέπετε ότι είναι καλοί και μπορούν να γίνουν καλύτεροι και... ενθαρρύνετε τους, γράψτε τους σε συλλόγους, συλλέξτε πληροφορίες (internet, τύπος, media) και καθίστε μαζί τους, να μοιρασθείτε το ενδιαφέρον τους και να τους στηρίξετε... Ίσως αυτό είναι το καλύτερο γιατρικό και μια εξισορρόπηση της ταραγμένης ψυχολογίας που τους έχουν επιφέρει οι σχολικές πιέσεις, απογοητεύσεις, και αποτυχίες που έχουν δεκτεί. Έστω κι αν έχετε μια διαφορετική αντίληψη ίσως να σας έχουν κρύψει πολύ καλά το πόσο τους έχουν επηρεάσει και πόσο τους έχει κοστίσει αυτό!

Συχνά τα παιδιά αυτά είναι (υπερ-)ευαίσθητα, γι αυτό μη παραλείπετε να τους εκδηλώνετε την αγάπη σας με τρόπο κατανοητό από εκείνα! Από την άλλη προσέξτε, μιλάμε (στις περισσότερες των περιπτώσεων) για παιδιά με ιδιαίτερη ευφυΐα. Μπορούν άνετα να παίζουν στα δακτυλάκια τους τη δικιά σας "ψυχολογία" και ν' ανοιγοκλείνουν τα "κουμπιά" σας, τα οποία με μεγάλη μαεστρία έχουν καταφέρει να ξετρυπώσουν.

Πηγή: www.dys.gr
Admin
Admin
Admin
Admin

Άντρας Ηλικία : 52
Τόπος : Αθήνα

https://childdevelopment.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης