Child Development Forum
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Σύνδεση

Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου

ΑΘΗΝΑ
Μάρτιος 2024
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ημερολόγιο Ημερολόγιο

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

37 Χαρακτηριστικά της Δυσλεξίας

Πήγαινε κάτω

37 Χαρακτηριστικά της Δυσλεξίας Empty 37 Χαρακτηριστικά της Δυσλεξίας

Δημοσίευση από Admin Τρι Μάης 25, 2010 2:33 pm

Οι περισσότεροι δυσλεκτικοί θα κατέχουν περίπου 10 από τα ακόλουθα γνωρίσματα και συμπεριφορές. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να ποικίλουν από μέρα σε μέρα ή από λεπτό σε λεπτό. Το πιο σταθερό πράγμα στους δυσλεκτικούς είναι η αστάθειά τους.

Γενικά
Είναι έξυπνος, ιδιαίτερα ευφυής, ικανός να εκφράζεται με σαφήνεια, αλλά ανίκανος να διαβάσει, να γράψει σωστά, κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη
Συχνά του βάζουν την ταμπέλα του οκνηρού, του χαζού, του απρόσεκτου και του ανώριμου, " δεν προσπαθεί αρκετά," ή " έχει πρόβλημα συμπεριφοράς."
Δεν είναι "αρκετά πίσω" ή "αρκετά κακός" έτσι ώστε να βοηθηθεί μέσα στο σχολικό περιβάλλον..
Έχει υψηλό ΔΕΙΚΤΗ ΝΟΗΜΟΣΎΝΗΣ, όμως μπορεί να μην έχει καλή επίδοση στις ακαδημαϊκές εξετάσεις. Αποδίδει καλά στις προφορικές εξετάσεις αλλά όχι στις γραπτές.
Νιώθει χαζός, έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, κρύβει ή καλύπτει τις αδυναμίες του με έξυπνες αντισταθμιστικές στρατηγικές.
Απογοητεύεται εύκολα και είναι υπερευαίσθητος όσον αφορά την μελέτη για το σχολείο, την ανάγνωση και τις εξετάσεις..
Έχει έφεση στις τέχνες, την υποκριτική, τη μουσική, τον αθλητισμό, τα μηχανικά, την αφήγηση, τις πωλήσεις, τις επιχειρήσεις, την διακόσμηση, την οικοδόμηση, ή την εφαρμοσμένη μηχανική.
" Βγαίνει εκτός πλαισίου" ή ονειροπολεί συχνά, χάνει τον προσανατολισμό του εύκολα, χάνει την αίσθηση του χρόνου.
Δυσκολία στο να κρατάει επικεντρωμένη την προσοχή του. Δίνει την εντύπωση ότι είναι " υπερβολικός " ή "ονειροπόλος".
Μαθαίνει καλύτερα μέσω της εμπράγματης εμπειρίας, των παρουσιάσεων, του πειραματισμού, της παρατήρησης, και των οπτικών βοηθημάτων.

Όραση, ανάγνωση, και ορθογραφία
Παραπονιέται για ζαλάδα, πονοκέφαλους ή πόνους στο στομάχι κατά την ανάγνωση.
Τον/ την μπερδεύουν γράμματα, αριθμοί, λέξεις, ακολουθίες, ή λεκτικές εξηγήσεις.
Κατά την ανάγνωση ή την γραφή παρουσιάζει επαναλήψεις, προσθήκες, μεταθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις, και αντιστροφές όσον αφορά τα γράμματα, τους αριθμούς ή/ και τις λέξεις.
Παραπονιέται ότι έχει το αίσθημα ή ότι βλέπει ανύπαρκτη κίνηση καθώς διαβάζει, γράφει, ή αντιγράφει.
Φαίνεται να έχει δυσκολία με την όραση, παρόλο που οι οφθαλμολογικές εξετάσεις δεν αποκαλύπτουν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα.
Έχει οξεία όραση και είναι πολύ παρατηρητικό άτομο ή μπορεί να του λείπει η αντίληψη βάθους και περιφερειακή όραση.
Διαβάζει και ξαναδιαβάζει κατανοώντας πολύ λίγα.
Συλλαβίζει φωνητικά και με ασυνέπεια.

Ακοή και ομιλία
Έχει πολύ καλή ακοή, ακούει πράγματα που δεν έχουν ειπωθεί ή που δεν είναι εμφανή σε άλλους. Αποσπάται εύκολα η προσοχή του από τους ήχους.
Δυσκολία στο να μετατρέπει τις σκέψεις του σε λέξεις. Μιλά με απότομες- κοφτές φράσεις. Αφήνει τις προτάσεις του ανολοκλήρωτες. Όταν βρίσκεται κάτω από συνθήκες πίεσης τραυλίζει. Δεν προφέρει σωστά μεγάλες λέξεις ή μεταθέτει τις φράσεις, τις λέξεις, και τις συλλαβές κατά την ομιλία.

Δεξιότητες κινητικές- γραφής
Πρόβλημα με το γράψιμο ή την αντιγραφή. Πιάνει με ασυνήθιστο τρόπο το μολύβι. Ο γραφικός χαρακτήρας ποικίλλει ή είναι δυσανάγνωστος.
Αδέξιος, ασυντόνιστος, όχι καλός στα αθλήματα με μπάλες ή τα ομαδικά αθλήματα. Δυσκολίες όσον αφορά τις λεπτές ή και τις μεγάλες κινήσεις. Επιρρεπής στο να παθαίνουν ναυτία λόγω της κίνησης.
Μπορεί να χρησιμοποιεί και τα δύο χέρια (δεξί και αριστερό) και συχνά μπερδεύει το αριστερά με το δεξιά και το κάτω με το επάνω

Μαθηματικά και διαχείριση του χρόνου
Έχει δυσκολία στο να λέει την ώρα, στο να διαχειρίζεται τον χρόνο, στο να μαθαίνει διαδοχικές πληροφορίες ή δραστηριότητες ή στον να είναι στα ραντεβού του στην ώρα του.
Όσον αφορά την διεξαγωγή των μαθηματικών εξαρτιέται από το να μετράει με τα δάχτυλα και από άλλα κολπάκια που επινοεί. Γνωρίζει τις απαντήσεις των προβλημάτων αλλά δεν μπορεί να τις αποδείξει στο χαρτί.
Μπορεί να μετράει αλλά έχει δυσκολία στο να μετράει αντικείμενα ή τις χρηματικές συναλλαγές.
Μπορεί να κάνει αριθμητικές πράξεις αλλά αποτυγχάνει στην επίλυση προβλημάτων. Δεν μπορεί να κατανοήσει την άλγεβρα ή τα ανώτερα μαθηματικά.

Μνήμη και γνώση
Εξαιρετική μακροπρόθεσμη μνήμη όσον αφορά εμπειρίες, τοποθεσίες και πρόσωπα.
Φτωχή μνήμη όσον αφορά τις ακολουθίες, τα γεγονότα και τις πληροφορίες που δεν έχουν βιωθεί.
Σκέφτεται πρώτιστα με τις εικόνες και το συναίσθημα, όχι με ήχους ή λέξεις (λίγος εσωτερικός διάλογος).

Συμπεριφορά, υγεία, ανάπτυξη και προσωπικότητα
Εξαιρετικά ανοργάνωτος ή καταναγκαστικά τακτικός.
Μπορεί να είναι ο κλόουν της τάξης, ταραχοποιός, ή υπερβολικά ήσυχος.
Εμφάνισε κατ'ασυνήθιστο τρόπο πρώιμη ή αργή ανάπτυξη (ομιλία, μπουσούλημα, περπάτημα, δέσιμο των παπουτσιών).
Επιρρεπείς σε μολύνσεις αυτιών,
ευαισθησία σε κάποιες τροφές, τα συντηρητικά, και τα χημικά προϊόντα.
Μπορεί να κοιμάται πάρα πολύ βαθιά ή πάρα πολύ ελαφριά. Κατουράει στο κρεβάτι του σε μεγάλη ηλικία.
Ασυνήθιστα υψηλή ή χαμηλή αντοχή στον πόνο.
Ισχυρό αίσθημα της δικαιοσύνης συναισθηματικά ευαίσθητος, προσπαθεί για την τελειότητα.
Τα λάθη και τα συμπτώματα αυξάνονται εντυπωσιακά με τη σύγχυση, τη χρονική πίεση, τη συναισθηματική πίεση, ή την κακή υγεία.

©️ Ronald D. Davis 1992

Πηγή: www.dyslexiatreatment.gr
Admin
Admin
Admin
Admin

Άντρας Ηλικία : 52
Τόπος : Αθήνα

https://childdevelopment.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης